Verhaal:
De leden van de familie Larkin zijn niet alleen enorme geluksvogels, ze zijn bovenal doorzetters. Of tenminste, dat is wat de lange, grappige en muzikale Violet en haar briljante, gevoelige broertje Sam altijd verteld werd. Toen het schip Lyric bij de kust van Maine zonk en alle passagiers verdronken, was hun betovergrootmoeder Fidelia de enige die wist te overleven. Ze zwom naar de kust, werd ter plekke verliefd en stichtte het dorpje Lyric. Rampen lijken de familie echter te achtervolgen. Zo blijft Violet uit de bocht schieten door met de verkeerde mensen te feesten, en tot overmaat van ramp doet Sam op een mooie zomerdag een zelfmoordpoging.

Terwijl Sam behandeld wordt, wordt Violet naar Lyric gestuurd. Wanhopig overweegt ze hoe ze de situatie recht kan zetten, en slechts één oplossing borrelt naar boven: ze moet en zal het scheepswrak vinden waar Sam en zij over fantaseerden toen ze kinderen waren.
De plaatselijke amateurgeschiedkundige Liv Stone schiet haar te hulp bij de jacht naar het wrak. Liv, met haar sprankelende intelligentie en waakzame grijze ogen, ontwaakt iets in Violet wat ze niet eerder heeft gevoeld. Of ze de Lyric zullen vinden of niet, de reis die Violet maakt en de inzichten die ze onderweg opdoet, zouden zomaar het begin van haar redding kunnen zijn…

Ik heb dit boek een paar maanden geleden ontvangen (super mooi verstuurd!!! als flessenpost) en ik ben er direct in begonnen. Het was een verhaal dat je meteen in het boek sleurde, maar toch heb ik hem erna weer eventjes neergelegd. Dit kwam omdat ik er een beetje uit raakte, niet zozeer door het boek maar door december drukte. De schrijfwijze en het verhaalopbouw was daarin weer zo fijn! Hierdoor kwam ik er weer snel in en kon je het goed volgen. De verhaallijnen zijn goed uitgewerkt waardoor je echt een connectie met de karakters krijgt. Dit komt denk ook door de diepgang van het verhaal. Toch vond ik het einde een beetje teleurstellend en weet ik niet zo goed wat ik er van dacht. Dit boek is wel voor herhaling vatbaar.

Ik geef het boek 4/5 sterren.

//ik heb dit boek als een recensie exemplaar van uitgeverij Moon ontvangen//