Vengeful is een boek met vele lagen. Het is zelfs nog beter dan Vicious, en dat was al een goed boek. In dit deel leer je meer over de voor en nadelen van ExtraOrdinaries en wie wint er in de strijd tussen Eli en Victor?

Vengeful met Vicious om te laten zien dat deze boeken onderdeel el zijn van een serie

Eli mag dan wel in de gevangenis zitten maar vanuit zijn cel weet hij de boel altijd nog te manipuleren. Hierdoor neemt zijn leven een hele andere wending en dit is erg interessant om te lezen. Is een EO met slechte bedoelingen die opgesloten zit wel nog zo sterk als voorheen? Victor is op zoek naar nog meer EO’s. Met hulp van Mitch kan hij bepaalde EO’s opsporen die Victor misschien kunnen helpen met zijn probleem. Sydney weet van Victor zijn laatste slechte daad maar Victor weet niet dat zij het weet. Hierdoor veranderd hun band. Victor is een vaderfiguur voor haar, maar is hij dat nog wel nu Sydney dit weet?

Onze vrouwelijke karakters, Marcella en June, zijn ook geweldig. Vooral Marcella. Ze is eng en is uit op wraak. Haar motivatie voor wat ze doet is ook heel duidelijk. Ze is feministisch, op een verkeerde manier, maar je snapt wel waarom ze bepaalde dingen doet. June is een wat rustiger persoon. Ze gaat een lijstje af van mensen die ze wilt vermoorden. Maar ze komt ook met Syd in aanraking en je weet vaak haar bedoelingen niet. Is ze nu goed of slecht? V.E. Schwab weet deze karakters weer zo goed neer te zetten, dat je wel van ze gaat houden. Dominic komt gelukkig ook weer in dit deel voor. Hun vriendschap zie je steeds sterker worden en dit is fijn om te lezen aangezien ze allemaal best een eenzaam leven lijden.

Vengeful tussen een andere serie van V.E. Schwab dat ook karakters met veel diepgang bevat
Kan je geen genoeg krijgen van de Villians serie? Lees dan de Shades of magic serie. Ook vol met slechte, goede karakters met diepgang en veel fantasie.

“Pain, Victor had learned, turned people into animals.”

In Vengeful word je heen en weer geslingerd tussen het verleden, het heden en de toekomst. Je leest vanuit verschillende perspectieven wat het verhaal niet saai maakt. Het zorgt voor veel dynamiek, ze komen op het eind allemaal samen. En de strijd barst dan echt los. Kan jij de spanning houden?