S.T.A.G.S is een young adult thriller. Thrillers zie je niet vaak in het young adult genre maar het wordt langzamerhand steeds populairder. S.T.A.G.S gaat over Greer die naar een privé school gaat. Daar heeft ze geen vrienden, totdat ze een mysterieuze uitnodiging ontvangt waarop staat huntin’ shootin’ fishin’. De uitnodiging is verstuurd door de populairste en rijkste leerling op school, Henry de Warlencourt. Samen met nog drie anderen is ze uitgenodigd voor een weekendje, jawel, huntin’ shootin’ en fishin’. Wat ze alle drie echter niet weten is dat niet alleen zij op prooien jagen maar dat zijzelf ook prooi zijn.

Het leukste aan dit boek is de setting. Het lijkt een beetje op een Agata Christie boek. Een weekendje jagen op dieren. Verblijven in een huis waar er geen ouders zijn, alleen de leerlingen en een paar bediendes. Én er is nergens een telefoon of computer te vinden. Dat beloofd al niet veel goeds. Waar Agata Christie haar boeken wat ingewikkelder in elkaar zitten is het in S.T.A.G.S wat simpeler opgeschreven. Wat niet erg is aangezien het voor jongvolwassenen is geschreven.

Greer, onze hoofdpersoon, is een beetje een naïef karakter. Ze valt als snel voor Henry en alles wat hij haar verteld gelooft ze meteen. Op sommige momenten wil je gewoon in het boek kruipen om haar terug te brengen naar de realiteit of het weggooien uit frustratie. De andere twee leerlingen die zijn uitgenodigd leer je niet echt heel goed kennen. Wat niet erg is, want het gaat uiteindelijk om de samenwerking van hun drie als ze erachter komen waarvoor dit weekend nu echt dient.

Het duurt helaas wel een tijdje voordat het spannend wordt. Van mij had het nog wel wat spannender gemogen. Gelukkig eindigt het wel met een intens moment.

Houd je van boeken als We were liars en One of us is lying dan is dit het perfecte boek voor jou!