Review: Never Never – Colleen Hoover & Tarryn Fisher

Vorige maand begon ik aan de Never Never boekentrilogie van Colleen Hoover. Colleen is een auteur die ik al vele malen ben tegengekomen op bookstagrams en die door menigeen ook erg gewaardeerd wordt. Ik wilde al een tijdje eens iets van haar lezen en vond deze serie uit beschrijvingen zeer de moeite waard om mee te beginnen.

Het boek start eigenlijk midden in een bepaalde situatie op een school waarin je als lezer erachter komt dat de twee hoofdpersonages in het boek (Charlie en Nash) niet weten wie ze zijn, waar ze zich bevinden en wat ze momenteel eigenlijk aan het doen zijn. Ik dacht via deze personages mogelijk wat meer context te kunnen verkrijgen over hun situatie (vergeetachtigheid, ongeluk, mysterieus ander iets?) maar daar had ik het mis. Je wordt als lezer ook erg in het duister gelaten over wat er nu precies aan de hand is, wat ik zelf altijd irritant vind..maar het geeft daardoor wel een leuke twist aan de hele verhaallijn waar je er samen met Charlie en Nash eigenlijk achter gaat komen wat er precies gaande is.

Best friends since they could walk. In love since the age of fourteen.
Complete strangers since this morning.
He’ll do anything to remember. She’ll do anything to forget.

Charlie en Silas moeten dus vooral erg goed samenwerken om erachter te komen wat er nu precies met ze aan de hand is. Zo leren ze bijvoorbeeld al snel dat ze eigenlijk een koppel zijn, maar hoe dieper ze in hun verleden gaan graven, hoe meer ze ook te weten komen over wat voor koppel ze dan precies zijn. Gaan zij erachter komen wat er echt gebeurd is?

Ik vond deze trilogie erg leuk om te lezen. Het is een echte page turner en dat zorgde er ook voor dat ik alle drie de boeken in vrij korte tijd uitgelezen heb. Het mysterieuze aspect trok me erg aan. Of het ook echt volstaat als drie volwaardige boeken; daar heb ik mijn twijfels nog over. Het is één groot verhaal opgeknipt in drie stukken, maar het zouden ook zo diverse delen in één en hetzelfde boek kunnen zijn. Al met al zeker een aanrader om aan te beginnen!

One thought on “Review: Never Never – Colleen Hoover & Tarryn Fisher