Het is momenteel het jaar 2575 en twee megacorporaties zijn samen in oorlog om een planeet wat eigenlijk niet veel meer is dan een met ijs bedekt stipje aan het rand van het universum. De bewoners van deze planeet worden echter niet gewaarschuwd over dat wat hen te wachten staat. Twee van hen zijn Kady en Ezra. Twee jongeren die het net nog met elkaar uitgemaakt hadden en nu worden gedwongen om samen deze planeet te verlaten via een reddingsvloot die ook nog eens achterna gezeten wordt.

Dit is niet het enige probleem als er ook een dodelijke plaag uitbreekt op de vloot die muterend is. Niemand van de leiding wilt vrijgeven wat er precies aan de hand is en dat doet Kady besluiten om hier zelf achteraan te gaan. Samen met Ezra probeert ze erachter te komen wat er daadwerkelijk aan de hand is, maar gaat ze dit op tijd lukken?

“You have me. Until every last star in the galaxy dies. You have me.”

Dit was echt een boek wat zo enorm gehyped werd op het internet, dat ik er erg benieuwd naar werd. Het design van de kaft en het boek zelf is daarnaast ook erg mooi vormgegeven wat je erg nieuwsgierig maakt.

Het perspectief waaruit je leest is eigenlijk een beetje gek. Het is niet verhalend geschreven maar je leest het geheel in de vorm van diverse rapporten, dossiers, en digitale chat gesprekken zoals deze hebben plaatsgevonden op de vloten waar het hele verhaal zich afspeelt. Dit maakt het in het begin heel verwarrend om in het boek te komen, maar hier kon ik op een gegeven moment zelf wel aan wennen en toen werd het voor mij persoonlijk ook pas interessant.

De combinatie van deze inhoud, de unieke vertelvorm en het spannende plot heeft er eigenlijk voor gezorgd dat ik binnen no time door het boek heen ging. Het boek heeft een zekere epische vibe en je moet je ook wel een beetje interesseren in “ruimte” verhalen maar anders is het zeker weten een aanrader als je een keer iets nieuws wilt proberen. Ondanks de setting waarin het verhaal zich afspeelt is het ook zeker een prachtig liefdes verhaal van Kady en Ezra, en daar zullen velen ook wel gevoelig voor zijn. Ik ben erg benieuwd wat het tweede en derde boek gaat brengen!