Review: Every Breath – Nicholas Sparks

Afgelopen maand is het langverwachte boek van Nicholas Sparks uitgekomen. Direct ben ik erin begonnen te lezen en vandaag vind je hier een review.

Het verhaal:

Hope Anderson is al zesendertig met haar vriend, een orthopedisch chirurg, aan het daten. Omdat er geen huwelijksplannen in zicht zijn en omdat er bij haar vader onlangs ALS is gediagnosticeerd, besluit ze een week het huisje van haar familie in Sunset Beach, North Carolina, te gebruiken om het huis klaar te maken voor verkoop en enkele moeilijke beslissingen over haar toekomst te overdenken.
Tru Walls heeft nog nooit North Carolina bezocht, maar wordt naar Sunset Beach geroepen door een brief van een man die beweert zijn vader te zijn. Als safari-gids, geboren en getogen in Zimbabwe, hoopt Tru enkele mysteries rond het vroege leven van zijn moeder te ontrafelen en herinneringen te herwinnen die verloren zijn gegaan door haar dood. Wanneer de twee vreemdelingen elkaar kruisen, is hun verbinding even elektrisch als onpeilbaar…

Review

Ik vond dit een erg fijn boek om te lezen. Wanneer ik begon met het lezen raakte ik er helemaal in weg en zat ik meteen in het verhaal. Het is een romantisch verhaal en door de schrijfwijze van Nicholas Sparks, creëert hij een nieuwe wereld en leef je met de karakters mee. Het verhaal is wel enigszins voorspelbaar maar dat maakt het niet minder leuk. In het boek wordt er gebruik gemaakt van een ‘Kindred Spirit’ mailbox (iets wat in het echt ook bestaat). Deze mail box staat in the middle of nowhere en is bedoeld voor mensen die brieven hebben geschreven, die ze eigenlijk niet kunnen versturen. Er staan woorden in die je misschien niet uit kunt spreken, of geheimen die je eigenlijk wilt delen maar met niemand kan. Dit vond ik het interessantste van het verhaal want het is een mooi concept.

Ik geef het boek 4/5 sterren

Ook kopen?