Het boek:

Hét boek vol tips & tricks van de bekendste kinderboekenschrijfster van Nederland!

‘Carry, ik wil schrijver worden, kun jij me helpen?’
Deze vraag wordt ontzettend vaak aan Carry gesteld. Nu komt ze met het antwoord: in Durf te schrijven! deelt ze al haar schrijfgeheimen met jou. Hoe je inspiratie krijgt en jezelf ertoe zet om nu écht de pen op te pakken, hoe je ervoor zorgt dat jouw verhaal een pakkend begin heeft en dat je personages gaan leven, hoe je het plot van jouw boek zo spannend, ontroerend of interessant maakt, dat niemand meer kan stoppen met lezen.
Met aansprekende opdrachten en grappige anekdotes over haar eigen schrijfervaringen loodst Carry je door het schrijfproces heen. In een toegankelijke stijl laat ze je zien dat er niets zo heerlijk is als schrijven. Aan de slag, durf te schrijven!

Ik heb dit boek laatst voor mijn verjaardag gekregen aangezien het hoog op mijn lijstje stond. Altijd ben ik aan het schrijven maar toch altijd is er iets in mij dat mij tegenhoudt om het af te maken. Toen ik hoorde dat dit boek uitkwam, was ik zeer benieuwd of het me zou helpen. Het boek is in een prettig formaat die fijn doorbladerd. Er zijn begeleidende tekeningen toegevoegd die erg leuk zijn, het is duidelijk te zien dat daar zeker aandacht aan is besteedt. Het is interessant om te lezen hoe Carry het schrijfproces beleeft en hoe een boek tot stand komt, iets wat ik persoonlijk erg fijn vind, omdat ik altijd naar Carry Slee op keek toen ik jonger was.

Elk hoofdstuk bevat een ander onderdeel van het schrijfproces. Hierbij worden ook opdrachten toegevoegd, om te checken of je het goed begrepen heb, wat ze bedoeld. Deze opdrachten prikkelen meteen je inspiratie en nodigen je uit om vanuit een ander perspectief te schrijven.

Ik ben zeker benieuwd naar wat dit boek mij kan gaan bieden in de toekomst en ik geef het 4/5 sterren.