Review: A reaper at the gates – Sabaa Tahir

Er zijn maar weinig mensen die zo betoverend en mooi kunnen schrijven. Één van die schrijvers is Sabaa Tahir. An ember in the ashes kwam twee jaar geleden uit en was meteen een bestseller. Al gauw kwam het tweede boek A torch against the night er achter aan. En dit jaar is het derde boek uitgekomen, A reaper at the gates. Vandaag mijn review.

Wederom hebben Elias, Helene en Laia hun eigen hoofdstukken wat mooi in elkaar overloopt. Elias zijn hoofdstukken zijn erg mooi. Je wordt in zijn verhaal gezogen. Elias moet de doden helpen hun lot te accepteren en de Jinn binnenhouden. Als de Jinn herenigt worden met hun leider, de Nightbringer zal de wereld tot een einde komen. Doordat Elias nog niet goed weet hoe alles werkt komt hij voor een intense strijd te gaan. Hij moet daar meer voor opgeven dan hij denkt, maar hij wil nog niet loslaten. Het is mooi om te zien hoe hij zich ontwikkelt.

Laia haar hoofstukken zijn wat minder. Niet omdat het saai is maar het word een beetje overschaduwd door die van Helene. Je kent Laia al heel goed, je weet hoe ze over dingen denkt en hoe ze met bepaalde situaties omgaat. Het is mooi om eindelijk te zien hoe de band met haar broer is. Er komen aspecten voor die voor iedereen die een broer of zus heeft bekend is.

Bij Helene is dat dus iets anders. In dit deel wordt er nog meer ingegaan op Helene en de strijd waarin ze zit. Helene moet namelijk Elias vermoorden, als ze dat niet doet is haar zus kwetsbaar. Ook moet ze het rijk beschermen tegen commandant Keris Verturis (Elias’ moeder) die Marcus wil vermoorden zodat zij op de troon kan zitten. De strijd tussen hun is erg goed neergezet. Je weet nooit wat ze beiden van plan zijn om elkaar in de weg te zitten.

Het boek is ook wat volwassener dan het tweede boek. Het gaat wat minder om de liefde. Er zitten weer veel plotwendingen in die allemaal even goed zijn. Met elke bladzijde zit je op het puntje van je stoel. Er zit ook een soort Game of thrones achtige battle in, wat het boek extra spanning geeft. Het einde is een echte cliffhanger!

4,5/5 sterren!

One thought on “Review: A reaper at the gates – Sabaa Tahir