Review: Babe, you got this. – Emilie Sobels & Martje Haverkamp

In Babe, you got this. begrijpen Emilie Sobels (29, oprichter van Hashtag Workmode) en Martje Haverkamp (23, aan het begin van haar carrière) je vragen. Zij hebben voor dit boek meer dan twintig inspirerende, succesvolle, vrouwelijke ondernemers en zakenwonders om advies gevraagd. Hoe wisten zij waar hun kracht lag en hoe hebben zij hun doelen bereikt? Welke misstappen maakten ze en hoe blijven ze trouw aan zichzelf en hun idealen? Hoe verkoop je jezelf of jouw ideeën aan anderen? Hoe bouw je een ultiem netwerk op? En bovenal: hoe combineer je al je ambities met je sociale leven zonder knettergek te worden?

Vanuit de verschillende adviezen van deze vrouwen bouwden Emilie en Martje dit boek op. Een boek met handvatten die kunnen helpen met het verwezenlijken van je dromen. Want succesvolle vrouwen helpen elkaar: “Babe, you got this.’

Je eigen bedrijf oprichten. Carrière maken. Mooie functies binnen je huidige baan scoren. Allemaal dingen die ons volgens mij allen wel eens bezighoudt. Gekeken naar ‘werk’ doe je graag iets waar je gelukkig van wordt of wat je heel leuk vindt om te doen. Je wilt ergens goed in zijn en in uitblinken, maar hoe doe je dat en misschien wel belangrijker; hoe zorg je ervoor dat dit je uiteindelijk ook echt lukt? Waar ik zelf dan gelukkig van word, is als ik dit soort boeken tegenkom waarin anderen (lees: succesvolle mensen) hun successen en tegenslagen delen. Inspiratie opdoen, me super geïnspireerd voelen en denken dat ik nu zelf ook de wereld aan kan. Babe, you got this is zo’n boek and I love it.

Je hebt veel boeken die met dit doel geschreven zijn, maar wat Martje en Emilie voor mijn gevoel mooi gedaan hebben is om juist ook andere powervrouwen aan het woord te laten en het geheel samen te brengen in de verschillende hoofdstukken die elk een ander onderwerp behandelen. Dit maakte het lezen voor mij erg interessant. Op het einde heb je ook nog een goed overzicht van alle vrouwen die geïnterviewd zijn voor dit boek. Dit is een mooie diverse groep met eigen ondernemers, maar ook de toppers in loondienst.

Ik vond het een inspirerend boek, wat er ook nog een super mooi uit ziet en helemaal Instagram waardig is. Of ik zelf iets met de tips ga doen is nog maar de vraag, maar voor iedereen met ambities en inspirerende ideeën die nog uitgewerkt moeten worden op dit vlak kan het zeker een boek zijn wat net dat extra steuntje in de rug geeft. Zeker de moeite waard om een keer door heen te bladeren!